nieuws

Nieuwe manieren om warmtepompen te promoten

Geen categorie

Op 22 september organiseerden de European Heat Pump Association (EHPA) en leden van het warmtepomp-panel van het platform hernieuwbare energie voor verwarming en koeling in Brussel een workshop ‘Het vinden en het overschrijden van warmtepompbarrières’, een onconventionele gedachteninventarisatie.

Nieuwe manieren om warmtepompen te promoten

Caroline Haglund Stignor van Heat Pump Centre nam deel aan deze workshop.

Warmtepompen ‘maken’ verwarming en koeling koolstofarmer

Deskundigen zijn het erover eens dat warmtepompsystemen de best beschikbare oplossingen vormen om de sectoren verwarming en koeling in de EU koolstofarmer te maken, in lijn met de COP21 doelstellingen en dus ‘2050-ready’.

Deelnemers dachten out-of-the-box

Naast de traditionele suggesties, zoals een geleidelijke uitfasering van gas voor verwarming en hogere financiële prikkels voor de beste beschikbare technieken, gingen de deelnemers verder buiten de geijkte paden.

‘Verhoog de interesse van Google in warmtepompen’

De deelnemers kwamen op nieuwe manieren om warmtepompen te promoten. Denk aan het verhogen van de interesse van Google en Apple in warmtepompen, het creëren van een Europees verwarmingsacademie, of zelfs het opzetten van een eigen ‘reality show’ over de decarbonising van het renovatiesegment.

Bekijk alle resultaten van de ‘mind mapping exercise’

Reageer op dit artikel