nieuws

24/7 trots op Imtech Nederland

Geen categorie

24/7 trots op Imtech Nederland

Wie is de winnaar van Industrial Social Media Award 2014? Imtech Nederland! Het bedrijf sleepte de award in de wacht met zijn online fotobloggers-platform tijdens het congres Digital Marketing in 1 Day.

Via dit online platform kijken bezoekers dagelijks in de keuken van technische professionals op de werkvloer. Op deze wijze creëert Imtech Nederland een stevige klantrelatie. Maar ook, bedrijfstrots onder medewerkers.

Trots op werk

Online marketeer en projectleider Imtech 24/7 BasVermond: “We zijn trots op onze mensen in het werkveld en trots op de klanten en prachtige projecten waar we voor werken. Dat willen we met Imtech 24/7 laten zien. Immers, beeld zegt uiteindelijk zoveel meer dan duizend mooie woorden. Dat dit nu beloond wordt met deze award is natuurlijk fantastisch.”

Imtech 24/7 = social media

De Imtech-vakmensen maken via een speciaal ontwikkelde app zelf foto’s en zetten die met tekst online. Bijna een jaar geleden werd het platform opgericht. Waar het in het begin zo’n dertig actieve fotobloggers had, is dit aantal nu gegroeid naar ongeveer zeventig enthousiastelingen die hun dagelijks werk met een foto vastleggen en met de wereld delen.

Op Imtech 24/7 krijgt de bezoeker een goed beeld van het vakmanschap dat de Imtech’ers in huis hebben. Nadat de medewerkers hun foto’s uploaden, controleert iemand deze. “De foto’s moeten voldoen aan een aantal simpele voorwaarden die gaan over het verkrijgen van toestemming vooraf”, zegt Vermond. “Hierbij gaat het bijvoorbeeld om het vermijden van onveilige situaties, het delen van bedrijfsgevoelige informatie en het schrijven over -of ongevraagd in beeld brengen van- klanten en partners. Onze fotobloggers krijgen ook uitleg zodat ze op locatie weten wat ze wel en niet kunnen fotograferen. Maar we vertrouwen ook gewoon op gezond verstand.”

Fotobloggen voor het verhaal

Dat Imtech koos voor fotobloggen heeft een reden. “Eerst wilden we de vakmensen hun verhaal via een bestaand platform laten vertellen. Omdat het uploaden van foto’s vanaf de werkplek een van de pijlers is onder het nieuwe platform, dachten we onder meer aan Facebook en Pinterest. Maar voor een grote organisatie als Imtech bleken er te veel praktische beperkingen. Voor ons reden om een eigen platform op te zetten”, aldus Vermond.

Bron: Marguerite Tachet, @b2bjournalist

 

Reageer op dit artikel